طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خانگی و خوشمزه به روش رستورانی در منزل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه جوجه کباب ذغالی رستورانی با طعم بسیار عالی

 

مواد لازم جوجه کباب

  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • مرغ متوسط ۱ عدد
  • زنجبیل یه تکه کوچک
  • ماست چکیده ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۶ تا ۸ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه جوجه کباب

 


برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: